Vissza az előzőleg látogatott oldalra (nem elérhető funkció)Vissza a tananyag kezdőlapjára (P)Ugrás a tananyag előző oldalára (E)Ugrás a tananyag következő oldalára (V)Fogalom megjelenítés (nem elérhető funkció)Fogalmak listája (nem elérhető funkció)Oldal nyomtatása (nem elérhető funkció)Oldaltérkép megtekintése (D)Keresés az oldalon (nem elérhető funkció)Súgó megtekintése (S)

Honlapok funkcionális- és arculati tervezése, megvalósítása / Webalapú felhasználói felületek használhatósági elemzésének módszerei és eszközei /A lecke irodalomjegyzéke

Webalapú felhasználói felületek használhatósági elemzési, valamint funkcionális tervezés módszerei, eszközei

A lecke irodalomjegyzéke

1. ISO 9241. (1992/2001). Ergonomics Requirements for Office with Visual Display Terminals (VDTs), Geneva, International Organization for Standardization.

2. ISO/IEC 9126, 2001. Software Product Evaluation-Quality, Characteristics and Guidelines for the User, Geneva, International Organization for Standardization.

3. Nigel Bevan (1999): Quality in Use: Meeting User Needs for Quality, Journal of System and Software
http://www.usabilitynet.org/papers/qiuse.pdf

4. Jakob Nielsen (2003): Usability 101: Introduction to Usability, http://www.useit.com/alertbox/20030825.html

5. Jakob Nielsen (1993): Usability Engineering, Morgan Kaufmann, San Francisco.

6. Haidar S. Jabbar, T. V. Gopal, and Sattar J. Aboud. (2007) An integrated quantitative assessment model for usability engineering. Journal of Computer Science, 3(5):345-352.

7. Peterson, R. & Olney, I. (2009). Usability evaluation in a multiphase, exploratory design-based research study of an online community for the practice of special education in Bulgaria. In G. Siemens & C. Fulford (Eds.), Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2009 (pp. 891-900). Chesapeake, VA: AACE.

8. Bodrogi Péter (2001): A felhasználói felület tervezése, Veszprémi Egyetem, jegyzet

9. Steve Krug (2005): Don't Make Me Think! A Common Sense Approach to Web Usability (2nd Edition), New Riders Press

10. Nguyen, T., Chang, V., Chang, E., Jacob, C. & Turk, A. (2008). A Contingent Method for Usability Evaluation of Web-based Learning Systems. In K. McFerrin et al. (Eds.), Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2008 (pp. 579-585). Chesapeake, VA: AACE.

11. Izsó Lajos (2007):Web-bányászati módszerek alkalmazása internet-alapú tananyagok minőségvizsgálatára http://www.jampaper.eu/Jampaper_H-ARC/2007._II._2.sz._files/JAM070201h.pdf

12. Nyéki Lajos (2009): Az SPSS Clementine 12.0 alkalmazása távoktatásos hallgatók LMS használatának

13. Jókai Erika, Nagy Gábor Zsolt (2009): Elektronikus tanulási környezet használatának vizsgálati módszerei, I. Oktatás-Informatikai Konferencia - Tanulmánykötet,ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 141-149.

14. Choquet, C., Luengo, V. & Yacef, K. 2009. Usage Analysis in Learning Systems. AACE

15. Schroeder, W. (1998) Testing web sites with Eye-tracking;
http://www.uie.com/articles/eye_tracking/

16. Jakob Nielsen (2006): F-Shaped Pattern For Reading Web Content http://www.useit.com/alertbox/reading_pattern.html

17. Kiss, O. E: (2004) Weblapok fejlesztési lehetőségeiről. Magyar Pszichológiai Társaság XVI. Pszichológiai Nagygyűlése, Absztrakt kötet 179. o., Debrecen, 2004. május 27-29.

18. Kara Pernice, Jakob Nielsen (2009): Eyetracking Methodology - How to Conduct and Evaluate Usability Studies Using Eyetracking http://www.useit.com/eyetracking/methodology/

19. Lajos Izsó: The INTegrated Evaluation and Research Facilities for Assessing Computer-users’ Efficiency (INTERFACE)
http://www.erg.bme.hu/Kutat/INTERFACE/INTERFACE.pdf

Vissza a tartalomjegyzékhez

Új Széchenyi terv
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszirozásával valósul meg.

A tananyag az ELTE - PPKE informatika tananyagfejlesztési projekt (TÁMOP-4.1.2.A/1-11/1-2011-0052) keretében valósult meg.
A tananyag elkészítéséhez az ELTESCORM keretrendszert használtuk.