Vissza az előzőleg látogatott oldalra (nem elérhető funkció)Vissza a tananyag kezdőlapjára (P)Ugrás a tananyag előző oldalára (E)Ugrás a tananyag következő oldalára (V)Fogalom megjelenítés (nem elérhető funkció)Fogalmak listája (nem elérhető funkció)Oldal nyomtatása (nem elérhető funkció)Oldaltérkép megtekintése (D)Keresés az oldalon (nem elérhető funkció)Súgó megtekintése (S)

Honlapok funkcionális- és arculati tervezése, megvalósítása / Céges weboldalak, webshopok ergonómiája /Webáruházak tervezési elvei

Céges weboldalak, webshopok ergonómiája

Webáruházak tervezési elvei

Rung András, a téma hazai elismert kutatója egy mindenki számára elérhető tanulmányában összefoglalta azon alapelveket, amelyek elengedhetetlenül fontosak a webáruházak hatékony működéséhez.

A letölthető leírásban a szerző kitér a nyitóoldal tervezésére, a menüsor kialakítására, a keresésre, a termékoldalak tartalmára, felépítésére, a kosár megvalósítására, a vásárlás lezárásnak folyamatára vonatkozó fontos tudnivalókra.

A fenti leírás arra is alkalmas, hogy a webáruházak ergonómiai elemzése során felhasználjuk. Ehhez a tanulmány tartalmát érdemes rövidebb állításokra, irányelvekre bontani. Mi a fenti dokumentum alapján 77 irányelvet különítettünk el, amelyek a következők:

Nyitóoldal

Vissza a tartalomjegyzékhez

Menüsor / Kategóriák

Vissza a tartalomjegyzékhez

Keresés

Vissza a tartalomjegyzékhez

Termékoldal

Vissza a tartalomjegyzékhez

Termék összehasonlítás

Vissza a tartalomjegyzékhez

Kosár

Vissza a tartalomjegyzékhez

Vásárlás lezárása

Vissza a tartalomjegyzékhez

Új Széchenyi terv
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszirozásával valósul meg.

A tananyag az ELTE - PPKE informatika tananyagfejlesztési projekt (TÁMOP-4.1.2.A/1-11/1-2011-0052) keretében valósult meg.
A tananyag elkészítéséhez az ELTESCORM keretrendszert használtuk.